Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Use of Sense Relations in Expressing Language Humour: TV Series Analysis
Kopicová, Linda ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na paradigmatické a syntagmatické vztahy a jejich využití v jazykové komice. Sitkomy Přátelé a Jak jsem poznal vaši matku posloužily jako materiál pro následnou analýzu. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda oba sitkomy obsahují přibližně stejný počet humorných příkladů jak v první tak v poslední sérii. Práce také přibližuje objevující se lingvistické realizace a demonstruje, jaký je jejich účel při vyvolávání humorné reakce. Nakonec jsou představeny vybrané univerzální tendence humoru a jejich uplatnění v nashromážděných datech.
Jazykový humor jako nástroj marketingové komunikace společnosti T-Mobile v České republice v letech 2012-2014
Žížala, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití situačního a především jazykového humoru v marketingové komunikaci, konkrétně u společnosti T-Mobile v letech 2012-2013. Reklamní kampaň společnosti T-Mobile dosáhla velkého úspěchu a obliby u veřejnosti i odborníků v oboru, navíc se stala jakýmsi modelovým příkladem, který se ostatní snaží napodobit. Tato bakalářská práce si klade za cíl představit a rozebrat klíčové faktory úspěchu kampaně s důrazem na analýzu použitého jazykového humoru. Úvodní část textu se zabývá uvedením do tématu, jádro práce je rozděleno na dvě části. První z nich vykresluje historii jazykového humoru v české reklamě a poukazuje na důležitost osoby Martina Jaroše coby tvůrce přelomového marketingového konceptu společnosti T-Mobile pro českou reklamu, dále také představuje prostředky českého jazyka využívané v marketingové komunikaci. Druhá část se skládá z popisu a analýzy jazykového humoru i výsledků reklamních kampaní mobilního operátora T-Mobile. Poté z porovnání s konkurencí ve sledovaném období a případném vlivu na její reklamní kampaně, z rozboru úspěšnosti jednotlivých mobilních operátorů na sociálních sítích a závěrem se práce zabývá budoucností a podstatou využití jazykového humoru v marketingové komunikaci.
Jazykový humor a jeho použití v reklamě na příkladu reklam z oblasti bankovnictví
Kwasková, Dominika ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje jazykovému humoru a jeho použití v reklamě. Teoretická část nejprve definuje humor, rozlišuje jeho dva typy, tj. jazykový a obsahový, a shrnuje základní teoretické poznatky o vlivu humoru na klíčové ukazatele efektivity reklamy. Dále se zabývá českým jazykem a jeho prvky, které umožňují vytvářet a modifikovat reklamní sdělení tak, aby reklama dosáhla požadovaného cíle. Konkrétní prvky jazykového humoru jsou pak představeny na příkladech českých reklam, což tvoří předstupeň k samotnému výzkumu. V praktické části práce je proveden výzkum užití jazykového humoru v reklamě formou deskriptivní analýzy. Jako výzkumný vzorek byly zvoleny reklamy v sektoru bankovnictví. Pro účely výzkumu bylo vytvořeno deset kategorií jazykově komických prvků, do kterých byly jednotlivé prvky zařazeny a následně podrobněji rozebrány. Výzkum ukázal, že spektrum užitých jazykově komických prvků je široké, nicméně největší část reklam spadá do kategorie slovní hříčky založené na dvojím významu slov. Ve většině sledovaných reklam mají jazykově komické prvky spíše sekundární roli, kdy dotvářejí dialogy postav a podporují celkově humorný příběh, jsou ale případy, kdy je jazykově komický prvek nosnou částí celého sdělení. Výzkum nijak nehodnotil skutečnou humornost sledovaných reklam.
Use of Sense Relations in Expressing Language Humour: TV Series Analysis
Kopicová, Linda ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na paradigmatické a syntagmatické vztahy a jejich využití v jazykové komice. Sitkomy Přátelé a Jak jsem poznal vaši matku posloužily jako materiál pro následnou analýzu. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda oba sitkomy obsahují přibližně stejný počet humorných příkladů jak v první tak v poslední sérii. Práce také přibližuje objevující se lingvistické realizace a demonstruje, jaký je jejich účel při vyvolávání humorné reakce. Nakonec jsou představeny vybrané univerzální tendence humoru a jejich uplatnění v nashromážděných datech.
Jazykový humor jako nástroj marketingové komunikace společnosti T-Mobile v České republice v letech 2012-2014
Žížala, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití situačního a především jazykového humoru v marketingové komunikaci, konkrétně u společnosti T-Mobile v letech 2012-2013. Reklamní kampaň společnosti T-Mobile dosáhla velkého úspěchu a obliby u veřejnosti i odborníků v oboru, navíc se stala jakýmsi modelovým příkladem, který se ostatní snaží napodobit. Tato bakalářská práce si klade za cíl představit a rozebrat klíčové faktory úspěchu kampaně s důrazem na analýzu použitého jazykového humoru. Úvodní část textu se zabývá uvedením do tématu, jádro práce je rozděleno na dvě části. První z nich vykresluje historii jazykového humoru v české reklamě a poukazuje na důležitost osoby Martina Jaroše coby tvůrce přelomového marketingového konceptu společnosti T-Mobile pro českou reklamu, dále také představuje prostředky českého jazyka využívané v marketingové komunikaci. Druhá část se skládá z popisu a analýzy jazykového humoru i výsledků reklamních kampaní mobilního operátora T-Mobile. Poté z porovnání s konkurencí ve sledovaném období a případném vlivu na její reklamní kampaně, z rozboru úspěšnosti jednotlivých mobilních operátorů na sociálních sítích a závěrem se práce zabývá budoucností a podstatou využití jazykového humoru v marketingové komunikaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.